Rail Cargo Logistics - Hungaria

1037 Budapest
Montevideo u. 4.
Tel. +36 1 430 8500
Fax +36 1 430 8599
office.rcl.hu@railcargo.com

ÖBB: 192,8 millió EUR a konszern EBT 2015-ben

2016.04.22.

  • A nyereség 12%-kal növekedett
  • 3 millióval több utas utazik
  • A Rail Cargo Group tartja helyét az európai árufuvarozó vasutak élmezőnyében

Az ÖBB konszern a 2015. üzleti évet 192,8 millió euró (EBT) nyereséggel zárta. Az előző évhez viszonyítva az eredményt (171,7 millió euró) 12%-kal sikerült emelni. Ezzel az ÖBB már negyedik éve egyértelműen nyereséges. Az árufuvarozás 57,2 millió euró EBT-vel zárt, a személyfuvarozás 77,3 millió euró EBT-t célzott meg. Az infrastruktúra részkonszern az üzleti évet 12,8 millió euró EBT-vel zárta.

A 2010-ben elkezdett konzekvens szanálási program 2015-re meghozta eredményét. A nehéz gazdasági keretfeltételek ellenére, amelyek mindenekelőtt az árufuvarozást érintették, konszern szinten további eredményjavulást értek el valamennyi részkonszernben. A releváns ügyfél-témákban is tartották a magas színvonalat. 96,8%-kal az ÖBB az EU egyik legpontosabb vasútja maradt.

Konszernadatok dióhéjban

A 2015. év úgy az összbevétel, mind a ráfordítás tekintetében messzemenően stabil maradt. 2015-ben 6.345 millió euró volt az összbevétel (2014: 6.355 millió euró). Az összráfordítás 5.439 millió euróval (2014: 5.491 millió euró) az előző évi szinten áll. 2015-ben az ÖBB konszern összárbevétele 5.172 millió eurót tett ki (2014: 5.270 millió euró).

Az utasok számának növekedése a vasúti személyszállításban

2015-ben az ÖBB 238 millió utast szállított vasúton, 3 millióval többet, mint az előző évben. Ebből 203,7 millió helyiérdekű (+1% 2014-hez viszonyítva), 34,3 millió távolsági forgalom (+2%).
Míg a vasúti forgalom továbbra is pozitív irányú fejlődést mutat, az ÖBB-Postbus-nál a demográfiai helyzet alakulása és a növekvő számú tender-kiírások miatti verseny következtében visszaesés tapasztalható (220,9 millió utas. 2014: 231 millió).

Szolgáltatás és minőség a középpontban

2015-ben is konzekvensen azon dolgoztunk, hogy a vasúti fuvardíjat egyszerűbbé és vonzóbbá tegyük. Az ismételt ügyfél-elégedettségi felmérések és értékelések a pontosság, tisztaság, biztonság, valamint a munkatársak hozzáértése és szívélyessége vonatkozásában megerősítették a választott irányt. Nagyobb utazási komfort elérése érdekében az ÖBB-Postbus 55 millió eurót ruházott be 300 új busz megvásárlására. További súlypont az infrastruktúra kiépítése volt, összesen 204 terv- és építési projektet indítottak 2015-ben. Ehhez hozzájön még 23 állomás, 2.500 vezess és parkolj (P+R) hely, 1.300 kerékpár hely és a wolfurthi árufuvarozási központ megépítése is. 2015. decembere óta az első cityjetet is forgalomba állították Bécsben és környékén, amellyel az ÖBB új komfort-fokozatot nyújt az ingázók számára. Ezen kívül mérföldkövet jelentett a bécsi főpályaudvar üzembe helyezése, amely 9 nemzetet és 9 szövetségi tartományt kapcsol össze forgózsámolyként minden 90 másodpercben.

A Rail Cargo Group az európai árufuvarozó vasutak élmezőnyében marad

57,2 millió euró EBT-vel (2014: 58,9 millió) a Rail Cargo Group nemzetközi összehasonlításban 2015-ben is az élbolyban maradt. A konjunktúra gyenge alakulása, az alacsony diesel ár és a csökkenő ipari termelés kihívást jelentő keretfeltételek elé állítja az árufuvarozási ágazatot, ezért a Rail Cargo Group továbbra is konzekvensen folytatja a nemzetközivé válás stratégiáját. Az EBM Cargo német vasútvállalat 2015 őszén történt megvásárlásával további fontos lépést tettek előre. Különösen örvendetes az éves eredményt a növekvő versenyhelyzet vonatkozásában nézni. A lényegesen több versenytárs ellenére az előző évi 33 ajánlattevővel (2014: 28) szemben a Rail Cargo Group 2015. évben is nyerni tudott.

A dolgozói létszám 1%-kal növekedett, a nyugdíjazások a legalacsonyabb szinten

A dolgozói létszám 2015-ben először kismértékben emelkedett, 39.481-ről (2014) 40.031-re. Annak érdekében, hogy felkészüljön a következő évek kihívásaira, az ÖBB hangsúlyozottan invesztál dolgozóiba. A következő években 80 millió eurót ruháznak be a kezdők kiképzésébe és továbbképzésre a konszernen belül.